Chatelain

Uw vastgoed taxatie kantoor sinds 1995

ChatelainXpert levert sinds 1995 expertise op het gebied van taxatie van onroerend goed in België. Wij bedienen banken, verzekeringsmaatschappijen, overheidsinstellingen en professionals. Particulieren en bedrijven kunnen bij ons terecht voor de taxatie van activa, inclusief verkoop, aankoop en erfenis, met diensten zoals PEB- en CertIBEau-certificaten, huurvergunningen en inventarissen. Onze expertise is erkend door gerenommeerde instituten zoals RICS, FBEI, ABEX, CIBEX en CNEJ. Kies ChatelainXpert voor een taxatie op maat in België, in Brussel, Wallonië en Vlaanderen.

1032

Abex

156

Gewaardeerde bedragen

50566

Aantal beoordelingen
Over ons

Nos certifications

Volg uw zaak

Volg de voortgang van uw dossier in realtime! Voer gewoon de 5 cijfers van je dossier in om toegang te krijgen tot alle relevante informatie. Bovendien is onze FAQ-sectie beschikbaar om al je vragen te beantwoorden.

Volg uw zaak
Diensten

Wanneer exclusiviteit en uitmuntendheid elkaar ontmoeten

Bij Chatelainxpert combineren we expertise en passie om je dromen waar te maken. Al meer dan 30 jaar hebben we een reputatie opgebouwd van vertrouwen en uitmuntendheid in de taxatiesector door onze klanten te helpen met professionaliteit en toewijding.

Ons team van doorgewinterde experts is toegewijd aan het leveren van innovatieve, op maat gemaakte oplossingen die voldoen aan de unieke behoeften van onze klanten.

Of je nu op zoek bent naar een expert of hulp nodig hebt bij andere diensten (PEB, CertIBEau, Huurvergunningen, Etat des lieux...) wij zijn er om je te ondersteunen.

Ontdek onze diensten en ontdek hoe we je kunnen helpen om je visie te realiseren.

Ervaar Chatelainxpert, waar uw tevredenheid onze prioriteit is.

Ontdek onze diensten

Ils nous font confiance

Heb je een taxatie nodig voor een
professionele of particuliere woning?

Sinds 1995 heeft ChatelainXpert zich gevestigd als de specialist in vastgoedtaxaties in België, voor residentieel, commercieel, industrieel en kantoorvastgoed. Wij zijn de uitgelezen partner van meer dan twintig financiële instellingen, de fiscus en professionals uit de financiële sector.

Vastgoed evolueert voortdurend. Ons team van veelzijdige experts kan u helpen weloverwogen beslissingen te nemen over de waarde, mogelijkheden en bijzonderheden van eender welk vastgoed, of u nu koopt, verkoopt, activa waardeert of te maken krijgt met erfeniskwesties.

Al onze taxaties voldoen aan de RICS- en TeGOVA-normen.

Hebt u vragen? Hebt u onze diensten nodig? Vul ons "taxatie-aanvraagformulier" in en we nemen binnen 24 werkuren contact met je op.

Après avoir constitué votre dossier reprenant l’ensemble de vos coordonnées personnelles, un RV vous sera proposé. La date ainsi que l’heure précise vous seront confirmées par mail directement.

Les rapports d’expertise sont généralement à charge de la personne qui introduit une demande de crédit à la banque. Certaines banques ou courtiers peuvent cependant en charge le montant des honoraires. Il sera clairement spécifié par écrit qui prend en charge l’expertise immobilière, afin d’éviter tout malentendu. Il est à savoir que, sauf arrangement contraire, seule le destinataire de la facture recevra le rapport d’expertise et en sera propriétaire.

Même si cela est fortement conseillé (afin de pouvoir récolter un maximum d’informations sur le bien), il n’est cependant pas nécessaire que la personne qui a commandé l’expertise soit présente. Par contre, il est impératif que nous puissions avoir accès au bâtiment dans son entièreté.

L’expert se rend directement au lieu de l’expertise et procède à la visite des lieux. Il procède à ses constations, consulte les documents demandés préalablement et récolté le maximum d’informations utiles à la réalisation de la mission. Après avoir consulté sa documentation (point de comparaison, situation urbanistique, plan de secteur…), l’expert rédige le rapport d’expertise complet qui vous sera transmis par mail après validation d’un rapport provisoire envoyé préalablement.

Il est essentiel de pouvoir entrer dans le bâtiment pour une expertise classique (full expertise) afin de pouvoir procéder aux constations d’usage. S’il est impossible de nous rendre dans le bâtiment pour diverses raisons, nous pourrons réaliser une expertise ‘drive-by’ ou ‘Desktop’. Des plans et autres documents utiles seront nécessaires afin d’obtenir une expertise plus précise du bâtiment. L’usage d’une expertise de ce genre devra être réalisée avec toutes les réserves d’usage.