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Your real estate appraisal office since 1995

ChatelainXpert has been providing real estate appraisal expertise in Belgium since 1995. We serve banks, insurance companies, government agencies and professionals. For private individuals and companies, we can help you value your assets, including sales, purchases and inheritance, with services such as PEB and CertIBEau certificates, rental permits and inventories. Our expertise is accredited by renowned institutions such as RICS, FBEI, ABEX, CIBEX and CNEJ. Choose ChatelainXpert for a tailor-made valuation in Belgium, covering Brussels, Wallonia and Flanders.

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When exclusivity meets excellence

At Chatelainxpert, we combine expertise and passion to turn your dreams into reality. For over 30 years, we've built a reputation for trust and excellence in the real estate appraisal industry by helping our customers with professionalism and dedication.

Our team of seasoned experts is committed to delivering innovative, tailor-made solutions that meet our clients' unique needs.

Whether you're looking for an expert or need help with other services (PEB, CertIBEau, Rental Permits, Etat des lieux...) we're here to support you.

Explore our services and learn how we can help you realize your vision.

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Ils nous font confiance

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Since 1995, ChatelainXpert has established itself as the specialist in real estate appraisals in Belgium, covering residential, commercial, industrial and office properties. We are the partner of choice for over twenty financial institutions, tax authorities and financial sector professionals.

Real estate is constantly evolving. Our team of multi-skilled experts will guide you in making informed decisions about the value, opportunities and particularities of any property, whether for purchase, sale, asset valuation or inheritance issues.

All our appraisals comply with RICS and TeGOVA standards.

Do you have any questions? Need our services? Fill in our "valuation request" form and we'll get back to you within 24 working hours.

Après avoir constitué votre dossier reprenant l’ensemble de vos coordonnées personnelles, un RV vous sera proposé. La date ainsi que l’heure précise vous seront confirmées par mail directement.

Les rapports d’expertise sont généralement à charge de la personne qui introduit une demande de crédit à la banque. Certaines banques ou courtiers peuvent cependant en charge le montant des honoraires. Il sera clairement spécifié par écrit qui prend en charge l’expertise immobilière, afin d’éviter tout malentendu. Il est à savoir que, sauf arrangement contraire, seule le destinataire de la facture recevra le rapport d’expertise et en sera propriétaire.

Même si cela est fortement conseillé (afin de pouvoir récolter un maximum d’informations sur le bien), il n’est cependant pas nécessaire que la personne qui a commandé l’expertise soit présente. Par contre, il est impératif que nous puissions avoir accès au bâtiment dans son entièreté.

L’expert se rend directement au lieu de l’expertise et procède à la visite des lieux. Il procède à ses constations, consulte les documents demandés préalablement et récolté le maximum d’informations utiles à la réalisation de la mission. Après avoir consulté sa documentation (point de comparaison, situation urbanistique, plan de secteur…), l’expert rédige le rapport d’expertise complet qui vous sera transmis par mail après validation d’un rapport provisoire envoyé préalablement.

Il est essentiel de pouvoir entrer dans le bâtiment pour une expertise classique (full expertise) afin de pouvoir procéder aux constations d’usage. S’il est impossible de nous rendre dans le bâtiment pour diverses raisons, nous pourrons réaliser une expertise ‘drive-by’ ou ‘Desktop’. Des plans et autres documents utiles seront nécessaires afin d’obtenir une expertise plus précise du bâtiment. L’usage d’une expertise de ce genre devra être réalisée avec toutes les réserves d’usage.